
Tot seguit, vam haver de dir el següent embarbussament de memòria:
Una gallina xica, tica, mica, camacurta i ballarica,
va tenir sis fills xics, tics, mics, camacurts i ballarics.
Si la gallina no hagués estat xica, tica, mica, camacurta i ballarica,
els seus fills no haurien estat xics, tics, mics, camacurts i ballarics.
Ens va fer veure que en realitat el que ens havíem d'aprendre de memòria és "xica, tica, mica, camacurta i ballarica" i era anar repetint-ho. Cap al final de la classe, ens el va fer tornar a dir, i aleshores moltes ens el sabíem! D'aquesta manera, ens va dir que l'anéssim dient mentre cuinem, mentre ens rentem les dents, ens dutxem, dir-lo mentre fem altres accions, en veu alta, i així al final surt el text sol. Això ho fan la majoria d'acots al aprendre's el paper, diuen el text moltes vegades van repetint i repetint, mentre fan altres coses i accions, sense haver de pensar en el que estan dient. D'aquesta manera a l'hora de dir-lo surt sol.
També vam parlar sobre llegir en veu alta. La lectura en veu alta és lectura per els altres, qui llegeix ens fa la feina. Els altres reconstrueixen la imatge. Quan veiem una coma hem de fer una pausa de tres segons, i 5 segons en un punt, d'aquesta manera ens permet reconstruir la idea que s'acaba de llegir, i també ens permet mirar les cares dels que ens escolten.
A continuació la Rosa ens va comentar algunes coses sobre el treball de "Territori i Identitat" que hem de realitzar amb grup de tres persones. Ens ha lliurat els objectius, les pautes de treball, les pautes d'avaluació i les recomanacions.
I per acabar, hem comentat un text: La composició del text: planificació, composició i revisió.
Adaptació de: AMADEO, I.; SOLÉ, J. (1996). Curs pràctic de redacció. Barcelona: Editorial Columna
Hem parlat dels passos a enfrontar-se al full en blanc:
- Planificació: Marcar de que parlaràs
Reflexionar: 1a) Anàlisi de la situació comunicativa: A qui?, Què?, Per què?, Com?
2a) Recollida d'informació, pluja d'idees.
3a) Selecció i ordenació.
- Redactat: Transformar idees a text oral o escrit, organitzar-ho; estructura
paràgraf (conté una sola idea).
- Revisar: Examinar en el sentit d'un metge: forma (competència lingüística, connectors).
continguts (coherència, adequació).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada