dijous, 3 de novembre del 2011

Digues de què parlaràs, parla'n i digues de què has parlat

Divendres 27 d'octubre a classe de COED, tot i parlar dels 6 primers capítols del llibre de RUBIO, J.; PUIGPELAT, F. (2007). Com parlar bé en públic. Ed. Mina. Barcelona, ja que els havíem de dur llegits i amb els corresponents apunts, el qual us en faré un resum complet de tot el llibre un cop estigui tot llegit i treballat. A classe vam parlar de com hem de parlar en públic, en una conferència o en una exposició. Què és el que hem de fer per cridar l'atenció del públic i que ens escoltin.
L'estructura del discurs es basa en tres parts: primer de tot la introducció. On es presenta el tema i els objectius, l'orador aporta recursos per tenir seguretat, per començar bé. Hem d'aprofitar que el públic està en el nivell més alt d'expectació. A continuació, trobem diferents maneres de començar. Podem fer un comentari breu sobre el títol del tema. Presentar el objectius, per tal de centrar l'atenció dels oients i motivar-los. També podem presentar el guió del que parlarem, i fer preguntes per anticipar-nos al tema.
Podem mostrar alguna notícia o dades recents per tal de documentar als oients, com també podem explicar alguna anècdota ben escollida i que condueixi al tema.
La segona part del discurs és el desenvolupament. La selecció i l'ordre de les idees segons l'objectiu del discurs, ja sigui per a informar o per a convèncer. És la part en que l'orador comença a baixar l'atenció.
I finalment la conclusió, on l'orador tornar a mostrar interès ja que percep que el discurs s'acaba. Es tracta de tancar el discurs, sintetitzar les idees principals i oferir una visió global del missatge. Deixar una bona impressió final.
Tot seguit, tenim diferents fórmules per ha realitzar el tancament; podem repetir la introducció, resumir els punts principals, anunciar un esdeveniment futur, fer una promesa o apel·lar als sentiments. El llenguatge que hem d'utilitzar ha de ser neutra, precís i accessible, cal oferir definicions dels termes més especialitzats o abstractes, i són necessaris els connectors lògics que cohesionin el discurs i els marcadors textuals.           

Foto: EFE                                   

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada